Att jobba eller att inte jobba..

 
Saker jag gör på jobbet när jag egentligen ska jobba:

1. Skickar recept på pasta och vinsorter jag gillar till mammas jobbmail, från min jobbmail. Då ser det ut som att jag sitter och har superviktiga mailkonversationer. Hehehe.

2. Och till pappas jobbmail brukar jag skicka förslag på vart man kan köpa rom billigt. 

3. Letar upp bilder från min chefs utlandsresor i vår Dropbox bara för att se bilder på när han är full. Höhö.

4. Går igenom alla våra anställdas anställningsavtal för att se vad de tjänar. Liksom ett litet jämförelsearbete. Kan nu konstatera att jag kan kräva högre lön.

5. Tittar på onödiga saker på Pinterest. Exempelvis djur, djur är fruktansvärt roliga, mobilskal som ser ut som Sandwichglassar eller har ett inbyggt flipperspel.

6. Skriver såna här onödiga blogginlägg.

Sen åker jag hem till min familj och säger "nej jag tänker inte laga mat eller gå ut med hundarna. Jag har jobbat hårt hela dagen och tänker bara ligga här på soffan och titta på Breaking Bad. Exakt h e l a kvällen". Och de går på det varje gång. Victory at it's finest. 

Kommentarer
Postat av: Paulina

Haha, känner igen mig så sjukt mycket. Igår gjorde jag det här på jobbet:

1. Pinnade typ trehundra grejor på Pinterest.
2. Läste igenom en hel bakblogg från början till slut.
3. Skickade bilder på söta hundar (som jag vill ha) till min kille.
4. Läste tidningar och åt godis.
5. Fick ett "viktigt jobbsamtal" (aka min mamma ringde).

Och den här dagen har ju också börjat bra med med bloggläsning och den här långa och onödiga kommentaren! Snart helg, woho!

Svar: Det bästa är ju att om man bloggar på arbetstid kan man nästan påstå att man får betalt för det. När jag tänker så känns allting plötsligt MYCKET mer okej!
filthystories.blogg.se

2013-10-24 @ 10:18:03
URL: http://ramlad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0